Na początku lutego nowy szynobus do obsługi połączeń kolejowych linii 203
W środę odbyła się prezentacja pociągu na Dworcu Głównym w Gorzowie Wlkp. To trzyczłonowy szynobus o hybrydowym napędzie spalinowo-elektrycznym HZT 228M wyprodukowany przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. W pociągu są 172 miejsca siedzące.
„Długo czekaliśmy na ten pojazd. To wielkie nadzieje, jakie się wiążą z poprawą jakości i stabilności połączeń kolejowych zwłaszcza tutaj, na północy (woj. lubuskiego – PAP)" - powiedział marszałek woj. lubuskiego Marcin Jabłoński. Przeprosił za problemy związane z jakością połączeń kolejowych realizowanych przez spółkę Polregio. Najbardziej dokuczliwe są one w północnej części regionu, szczególnie na linii 203, na której często dochodzi do odwoływania bądź dużych opóźnień pociągów, co przewoźnik tłumaczy awariami taboru.
Kolejowe połączenie Kostrzyn nad Odrą – Gorzów Wlkp.– Krzyż – Poznań jest najbardziej uczęszczanym w woj. lubuskim; codziennie korzysta z niego 2,5 tys. mieszkańców. Po ostatnich zmianach w rozkładzie jazdy między Kostrzynem a Gorzowem codziennie kursuje 17 par pociągów, a między Gorzowem a Krzyżem – 14.
Szynobus został kupiony w ramach projektu dofinansowanego przez Unię Europejską, ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego korzysta z usług Polregio – wcześniej pod nazwą PKP Przewozy Regionalne, a następnie Przewozy Regionalne - od początku istnienia spółki, czyli od 2001 r.
Województwo lubuskie jest właścicielem większości pociągów wykorzystywanych przez Polregio do obsługi połączeń regionalnych. Dotychczas samorząd przekazał spółce w użytkowanie 25 pojazdów szynowych.(PAP)
mmd/ pad/